Uusi työ on ihmisläheistä, osallistavaa ja edistää nopeaa tekemällä oppimista. Tule oppimaan näitä mahdollistavia menetelmiä!
Aika ja paikka:
ke 13.3.2019 14:00-17:00 Maria 01 (Lapinlahdenkatu 16)
Liput:
Ennakkoliput: 49 euroa koodilla ‘earlybird’, voimassa 28.2.2019 asti
Normaali lippu: 59 euroa
Alv 0 %
Open Knowledge Finland ry:n jäsenet: 49 euroa koodilla ’okfimember’
Lippujen peruminen ja rahojen palauttaminen ei ole mahdollista, mutta lipun voi siirtää toiselle. Ota yhteyttä, jos haluat siirtää lipun jollekin muulle.
Paikkoja työpajaan on vain 30, joten toimi nopeasti ja varmista paikkasi!
Oletko kiinnostunut työn uusista muodoista, mutta et ihan tietoinen siitä, miten niitä voisi soveltaa omassa työssä? Kaipaatko työltäsi enemmän mahdollisuuksia toteuttaa omia ideoitasi, enemmän keskustelua tai enemmän toimintaa? Tämän kaiken aikaansaamiseksi ei tarvitse ryhtyä mihinkään suureen organisaatiomuutokseen tai vaihtaa työpaikkaa johonkin nuorekkaaseen IT-konsulttitaloon.
Tässä työpajassa opit tekemällä tiimien työtä helpottavia, käytännöllisiä toimintatapoja, joita voi lähteä kokeilemaan vaikka heti seuraavana päivänä. Koulutettava paketti on kokeiltu ja käytössä Open Knowledge Finlandissa.
Kurssilla opit toimintatapoja, jotka auttavat seuraavissa tilanteissa:
- Miten päästään työn suunnittelusta nopeaan toiminnan kautta oppimiseen? (Sprintti)
- Kuinka tiimin työstä voidaan tehdä läpinäkyvää ja tiimin yhteistä sen sijaan, että jokainen tekee vain omalla vastuullaan olevia tehtäviä? (Kanban)
- Miten jokainen voi saada äänensä ja osaamisensa kuuluviin kokouksissa? (piiri ja päätöksenteon käsimerkit)
- Miten päästään helposti tuumasta toimeen, mutta tavoilla, jotka eivät tuota organisaatiolle haittaa? (Suostumukseen perustuva päätöksenteko)
- Kuinka tehdään mokaamisesta hyväksyttyä ja osa tiimin yhteistä oppimisprosessia? (Retrospektiivi)
- Miten lisätään ymmärrystä yhteisistä toimintatavoista ja voidaan muokata niitä yhdessä? (Tiimin pelisäännöt)
- Kuinka organisaation rakenne voi tukea sekä pysyviä että muuttuvia tiimejä? (Ympyrät ja saippuakuplaorganisaatio)
Kohdeyleisö: Kurssi on tarkoitettu kenelle vain, joka haluaa oppia hyödyntämään uuteen työhön liittyviä ihmisläheisiä, osallistavia ja nopean toiminnan avulla oppimista tukevia työn muotoja, mutta jolla ei ole näistä entuudestaan kovinkaan paljoa kokemusta. Toimintatavat sopivat hyvin kokemuksemme perusteella järjestöihin, jotka perustuvat vertaisuuteen tai vapaaehtoisuuteen. Niitä voi kuitenkin hyödyntää minkä tahansa tyyppisissä organisaatioissa.
Kurssin hyödyt osallistujille: Kurssin jälkeen osaat soveltaa uuden työn menetelmiä, joita voi viedä helposti omaan arkeen. Menetelmät ovat toisistaan irrallisia, joten kaikkea ei tarvitse ottaa kerralla käyttöön, vaan niiden soveltuvuutta voi kokeilla oman tiimin kanssa pikkuhiljaa.
Järjestäjät ja ohjaajat:
Kurssin järjestää Open Knowledge Finland ry:n ResponsiveOrg Finland -työryhmä. Kurssilla esitellyt menetelmät ovat arkisessa käytössä Open Knowledge Finland ry:ssä. Voit lukea tästä lisää: https://www.okf.fi/2019/01/21/itseohjautuvuutta-tukevat-kaytanteet-open-knowledge-finlandissa/
Ostamalla lipun voit tukea yhdistyksen ja sen työryhmän toimintaa avointen yhteistyön menetelmien edistämiseksi suomalaisessa yhteiskunnassa.
Mikael Seppälä on yhteisömanageri, palvelumuotoilija ja kouluttaja, joka on erikoistunut verkostomaisiin, teknologiaa hyödyntäviin yhteistyön muotoihin ja systeemiajatteluun.
Aki Saariaho on opettaja ja filosofi. Aki on kouluttautunut myös dialogien ja sosiokratian menetelmien ohjaajaksi, jotka osaltaan tekevät maailmasta paremman paikan.
Janne Heinonen työskentelee digikehityksen parissa. Hänellä on pitkä kokemus digitaalisesta viestinnästä ja palvelukehityksestä sekä laaja-alainen ote ongelmien ratkaisemiseen.
Tarmo Toikkanen on Open Knowledge Finland ry:n puheenjohtaja, joka edistää käytännössä uusien yhteistyön muotojen soveltamista yhdistyksen ja sen hallituksen työskentelyssä.
Ota ihmeessä yhteyttä seuraavan lomakkeen avulla, jos on kysymyksiä tai jos voimme auttaa jotenkin!
Virhe: Yhteydenottolomaketta ei löytynyt.
Vastaa